Pojawienie się Donalda Tuska - kontekst niejednoznaczny

Donald Tusk i Mateusz Morawiecki. Na wzór Sekcja Gimnastyczna FB: "Ja tu wcześniej siedziałem, tylko na recyklingu byłem".
Zdjęcie: Donald Tusk FB.
Minęło kilka lat, ale ten wyraźny i wyrazisty zestaw cyfr nasuwa momentalne skojarzenie. Związek nie ze sportem, a z polityką. W roku 2019 poszedłem ja sobie do komórki wyrzucić odpady recyklingowe i i na jednym z kubłów zobaczyłem taka oto nalepkę:


   Myślę, myślę, co to, i załapałem że to nie wynik meczu piłkarskiego AS Monako Miedź Legnica. To przecież wynik głosowania przy ostatnim wyborze Donalda Tuska na Przewodniczącego Komisji Europejskiej. Czyli wynik meczu Polska Reszta Europy w obronie Polaka. Taka nalepka wklejona gdzieś cichcem, poza głównym nurtem dzielni. Śmiać mi się zachciało bo przypomniałem sobie scenkę słynną z serialu „Alternatywy 4”, jak konspirujący mieszkańcy bloku zbierali się knuć przeciwko Aniołowi właśnie za kubłami śmietnika. Zastanowiłem się, czy to bardzo źle, że to w takim miejscu. Wiadomo, na śmietniku. Na śmietniku historii, pada skojarzenie. No, ale przecież z drugiej strony śmieci teraz coraz bardziej w cenie? Na recyklingu właśnie coraz bardziej opiera się nasze życie. Tam się koncentruje, tam się wszystko kończy i jednocześnie zaczyna. DIY powtórne przetwarzanie, czyli nadzieja na lepsze jutro, lepsze środowisko, lepszy świat, lepsze powietrze, lepszy klimat. Za niedługo przecież nawet białego konia z recyklingu się zrobi. Wydrukowany w 3D z papieru po czarno-białej ulotce tanich kredytów. Tak, dobre miejsce. Recykling to dziś obietnica powrotu i odrodzenia. Z niego może narodzić się prawdziwy lider w konwencji zero waste.
   Przypomniała mi się piosenka Marka Grechuty, chyba mało znana i w podstawówce właściwie jej o tym, jak to faceci wsiedli do pociągu, jechali i przyjechali w to samo miejsce, w którym do pociągu wsiedli. Kończyła się pieśń wersami:

„Lecz gdyby ktoś mylnie osądził,
że w tej podróży jest strata,
niech wie, że podróże kształcą,
szczególnie dookoła świata”.

Komentarze

Popularne posty